http://coralclubprague.cz/

 

 

Potrava budiž Tvým lékem a Tvůj lék tvou potravou (Hippokrates).

 

!!! UPOZORNĚNÍ !!! Vážené dámy a pánové, dovolujeme si Vás upozornit, že náš internetový obchod není diskontní

Celkové posílení imunitního systému.

 

Activin - 1 kapsle 2x denně s jídlem.

Selen (Selenium) - 1 tableta denně s jídlem.

Zinek (Zinc) - 1 tableta 2x denně denně s jídlem.

FirstFood Colostrum - 1 kapsle 3x denně s jídlem.

 

Doplňky stravy z této program mohou významně přispět k posílení přirozené obranyschopnosti organismu, ochránit před škodlivými vlivy vnějšího prostředí.

Info - Imunitní systém. 

 

Imunita - obranyschopnost organismu. Imunita v imunologii označuje schopnost organismu bránit se proti škodlivým látkám (antigenům), pocházejícím jak z vnějšího prostředí, tak z prostředí z pohledu organismu vnitřního. Imunita - je složitý mechanismus, do kterého jsou zahrnuty tkáně a různé orgány (např. brzlík, slezina, lymfatické uzliny), projevující se obranyschopností organismu, ale i jeho autotolerancí.

Existují dva typy imunity: aktivní a pasívní.

Aktivní imunita.
Aktivní imunita vzniká tehdy, když vystavení původci nemoci spustí v imunitním systému produkci protilátek proti tomuto původci. K vystavení (expozici) tomuto mikroorganismu může dojít jednak v průběhu infekce danou nemocí (což vede k přirozené imunitě), nebo vpravením mrtvé či oslabené formy původce nemoci pomocí očkování (očkováním navozená imunita). V obou případech, pokud se imunní osoba dostane do kontaktu s infekcí v budoucnu, tak ji imunitní systém rozpozná a okamžitě začne produkovat protilátky potřebné k jejímu potlačení.

Aktivní imunita je dlouhodobá, někdy celoživotní.

Pasívní imunita.
Pasívní imunita znamená, že osobě jsou podané protilátky proti nemoci, nejde tedy o produkci vlastním imunitním systémem. Novorozené dítě získává pasívní imunitu od své matky skrze placentu. Pacient může také získat pasívní ochranu pomocí krevních produktů obsahujících protilátky, tzv. imunoglobulínů, které lze podat v případě potřeby okamžité ochrany před specifickou nemocí. Toto je také hlavní výhoda pasívní imunity - ochrana je okamžitá, zatímco aktivní imunita vyžaduje ke svému rozvoji dostatečný čas (obvykle několik týdnů).

Pasívní imunita však přetrvává pouze několik týdnů či měsíců. Pouze aktivní imunita je dlouhodobá.

Imunitě můžeme pomoci anebo imunitu můžeme také snižovat nezájmem o své zdraví. Ztráta imunity znamená pole působnosti pro různé bakterie, infekční nemoci, následné chronické problémy, rakovinu a v neposlední řadě i AIDS.

Posilnění imunity znamená pevné zdraví, soustředěnost, vynikající výkonnost, příjemnou rodinnou atmosféru, dobrý psychický stav, odolnost vůči nemocím a co je nejdůležitější - dlouhý život.

Nemoci se dají „léčit“ léky, ale ne každý lék je pro člověka jenom pomocí. Jeho dopad nebo sekundární působení může vyvolat v jiné části těla, či v jiném orgánu nepříznivé účinky, tím dochází ke snížení přirozené obranyschopnosti - oslabení imunity.

Imunita je ohrožená a oslabená denně zejména u kuřáků, alkoholiků, drogově závislých lidí a u těch, kteří vědomě a systematicky svůj imunitní systém poškozují. Jinou kategorií lidí oslabujících často nevědomě svůj imunitní systém jsou ti, kteří jakýmkoli přetěžováním vyčerpávají svůj organismus při práci, při sportu, bez respektování odpočinku, anebo i stravou. Imunita má zejména v tomto období, kdy je ohrožena především velikým množstvím škodlivin ve vzduchu, ve vodě, v potravinách apod., pro člověka veliký význam. Pozornost lidstva - vědeckých odborníků, ale i laiků by se měla soustředit v první řadě na imunitu, na její neustálé obnovování.

Příčiny snížené imunity:

  1. Nevhodná výživa.
  2. Diety.
  3. Medikamentózní terapie (Používání antibiotic).
  4. Virové infekce - mikroby, bakterií, plísňové infekce.
  5. Dysbacteriosis.
  6. Akutní a chronické poruchy spánku.
  7. Kouření, alkohol, drogy.
  8. Stárnutí.
  9. Nedostatek vitamínů.
  10. Každodenní stress.

 

Způsoby - Jak posílit imunitu.

Dostatek vitaminů.
Vitamíny jsou esenciální látky, které spolu s bílkovinami, tuky a sacharidy patří k základním složkám lidské stravy. V lidském organismu mají funkci katalyzátoru biochemických reakcí, tudíž hrají významnou úlohu pri procesech vstřebávání a výměny látek mezi vnějším prostředím a živým organismem. Rozeznáváme 13 základních vitaminů. Při nedostatku vitamínu dochází v organismu ke stavum, které označujeme jako hypovitaminóza. Hypovitaminóza muže nastat i při některých onemocněních, kdy organismus není schopen vitamíny vstřebávat. V lidském těle mají vitamíny naprosto nenahraditelnou funkci. Lidské tělo si bohužel některé vitamíny neumí vyrobit a proto je do lidského organismu musíme dodávat stravou.

Čerstvý vzduch napomáhá zvýšit obranyschopnost organismu.

Zdravá strava.
Zdravá strava zaručuje silný organismus odolný proti nemocem. Zdravá strava musí být pestrá, bohatá na vitamíny a jiné tělu prospěšné látky, a že bychom se měli vyvarovat těm škodlivým. Do svého jídelníčku bychom měli určitě zařadit další potraviny, které prokazatelně posilují imunitu. Jsou to:

  • Ppotraviny bohaté na vitamín C citrusové plody, brokolice;
  • Potraviny bohaté na vitamín E - oříšky, celozrnné výrobky;
  • Česnek;
  • Potraviny bohaté na zinek - fazole, krůtí a hovězí maso;
  • Bioflavonoidy - takřka ve veškerém ovoci a zelenině, dále v pohance;
  • Potraviny bohaté na selen - kuřecí maso, tuňák, slunečnicová semínka, celozrnné výrobky;
  • Karotenoidy - mrkev, meruňky;
  • Omega-3 mastné kyseliny - losos, makrela, tuňák, lněná semínka.

Probiotika.
Probiotika jsou živé organismy, které jsou prospěšné pro trávení a pro zdraví trávícího systému. Probiotika rovněž zlepšují odolnost organismu tím, že stimulují funkci imunitního systému. Probiotika se vyskytují v různých potravinách, zakysaných mléčných výrobcích (jogurty, kefíry), v kvašené zelenině, zelí, okurkách, v tvrdých sýrech. Můžeme si je zakoupit i v lékárně ve formě potravinových doplňků. Důležité je konzumovat probiotika v dostatečném množství, pravidelně. Čím je probiotická potravina čerstvější, tím více živých bakterií obsahuje. Probiotika mají velký význam v posilování imunity organismu, působí proti onemocnění trávicího ústrojí, proto se doporučují konzumovat při zácpě a střevních obtížích. V trávicím ústrojí produkují např. vitamín K, který přispívá k prevenci osteoporózy. Dle vědců snižují riziko onemocnění nádory. Zlepšují kvalitu pleti. Snižují hladinu cholesterolu tím, že zvyšují vylučování žlučových kyselin stolicí. Probiotika se příznivě podílí na mineralizaci kostí a tím posilují jejich odolnost. Eliminují negativní efekt antibiotik.

Střídavé sprchování.
Tento postup sice výrazně posiluje posiluje obranyschopnost organism. Střídavé sprchování teplou a studenou vodou podporuje trávení, zlepšuje krevní oběh, odbourává stres, snižuje bolest a posiluje imunitu.

Pravidelně cvičte.
Cvičení neposiluje jen Vaše svaly. Pravidelné cvičení také posiluje Vaši imunitu. Ale pozor, pokud to přeháníte, může intenzivní trénink naopak Vaši imunitu oslabit. Můžete vyzkoušet například lehké kardio cvičení čtyřikrát týdně.

Ovládněte stress.
Je všeobecně známo, že chronický stres způsobuje vážné zdravotní problémy. Zvyšuje riziko kardiovaskulárních chorob, obezity i rakoviny. Proto se pokuste zvládat problémy s nadhledem a zabránit vzniku stresu již v počátcích. Naučte se během dne odpočívat, například při cvičení, poslechu hudby, čtením knihy, někdo dá přednost uvolňující koupeli, józe nebo meditaci.

Masáže.
Masáž je tradiční forma léčby, používaná celé tisíciletí na uvolnění bolesti, duševního povzbuzení, dosažení příjemných pocitů, načerpání nové energie a k regeneraci svalů. Poskytuje zážitek uvolnění. Cílem masážních hmatů je dosáhnout duševní a tělesné vyrovnanosti a navodit pocit celkové pohody a navíc posílí Váš imunitní systém. Masáže způsobují zvýšení bílých krvinek a jak víte, tyto buňky hrají klíčovou roli v obraně Vašeho organismu.

Dostatek spánku.
Dostatečný spánek posiluje imunitu. Nedostatek spánku totiž snižuje produkci bílých krvinek. Pokud jste zvyklí chodit spát každý den ve stejnou dobu, tento zvyk neporušujte. Nedostatek spánku není spojován jen s větší náchylností na nachlazení, nebo onemocnění chřipkou, ale má také vliv na duševní a jiná onemocnění. Dostatečný spánek, neboť během spánku probíhají v těle důležité čistící a regenerující procesy.

Přírodní a doplňková léčba.
Pro posílení imunity je důležitá celá řada vitamínů (vitamín A, vitamíny skupiny B, vitamin E, K, nejdůležitější je však vitamín C). Používají se i beta glukan, echinacea, enzymoterapie apod.