http://coralclubprague.cz/

 

 

Potrava budiž Tvým lékem a Tvůj lék tvou potravou (Hippokrates).

 

!!! UPOZORNĚNÍ !!! Vážené dámy a pánové, dovolujeme si Vás upozornit, že náš internetový obchod není diskontní

Ochrana zraku.

 

Activin- 1 kapsle 2x denně s jídlem.

True Lecithin nebo Coral Lecithin - První dva dny užívejte 1 kapsli denně s jídlem, postupně se zvyšující denní dávky az 3 kapsle denně.

Phycotene - 1 kapsle 2x denně před jídlem.

Světlík lékařský (Eyebright) - 2 tablety 2x denně s jídlem.

 

Čím dříve je choroba očí zjištěna, tím větší je šance na úspěšnou léčbu. Prevence je levnější než samotná léčba.

www.coralclubprague.cz - Zrak (photo)

Zrak je smysl, který umožňuje živočichům vnímat světlo, různé barvy, tvary. Pro člověka je to smysl nejdůležitější, asi 80% všech informací vnímáme zrakem. Zrak je zaměřen především na vnímání kontrastu, proto dovoluje vidění kontur předmětů, jejich vzdálenost a významně se podílí na orientaci v prostoru.

Pro zachování dobrého zraku je důležitá antioxidační ochrana složek sítnice před poškozením vyvolaným volnými radikály generovanými UV zářením. Mezi nejpoužívanější látky patří lutein a zeaxanthin.

Zrak je nejcennějším a nejdokonalejším lidským smyslem. Poruchám zraku a jejich rehabilitaci věnuje pozornost kromě medicíny také speciální pedagogika, předmětem jejího zájmu jsou zde všechny aspekty péče o zrakově postižené od narození, a později během života s přispěním jednotlivých metod zrakové terapie a optických i neoptických pomůcek.

Výživa pro oči.

Oko je smyslový orgán, který je denně dlouhou dobu zatěžován. Při některých procesech látkové výměny vznikají vlivem světla a kyslíku volné radikály. Když oko onemocní, dochází k oxidačnímu stresu. Pro řešení tohoto problému je vhodné je nezbytné užívat antioxidanty, které se v oku vyskytují ve velkých koncentracích. Jde o vitamíny A, C, E. S věkem se do těla dostává méně těchto vitamínů, a tím se snižuje schopnost zneškodňovat volné radikály. Kromě toho se v oku soustřeďují i zinek a selen.

www.coralclubprague.cz - Beta-karoten (photo)

Vitamin A / beta-karoten.
Tato živina pomáhá udržet vaše oči zdravé tím, že brání vzniku šerosleposti. Je pravděpodobně nejdůležitější složkou pro zdravé oči. Pouze půlka mrkve denně stačí k dodání denní doporučené dávky vitaminu A. Potraviny, které obsahují vitamín A: rybí tuk, játra, mrkev, tmavězelené a žluté zeleniny, žluté ovoce, vejce, mléko, margarín.

 

Vitamin C.
Ve vodě rozpustný vitamin C je součástí většiny tkání v těle a je nepostradatelný pro oči. Jako superantioxidant také odráží škodlivé volné radikály a chrání buňky, a tím pomáhá předcházet některým očním chorobám. Papája, pomerančové a grapefruitové džusy, jahody, zelené syrové papriky, rajčata a květáky jsou plné tohoto cenného vitaminu.

 

www.coralclubprague.cz - Vitamin E (photo)

Vitamin E.
Podobně jako vitamin C je tento v tuku rozpustný vitamin silným antioxidantem a podílí se na ochraně zdraví očí proti chorobám, jako je katarakta a věkově podmíněná makulární degenerace (ARMD). Mandle, světlice a kukuřičný olej, mango, lískové ořechy, ředkvička, zeleň tuřínu, pistáciové oříšky a arašídy jsou bohaté na vitamin E.

 

Karotenoidy.
Karotenoidy jsou přirozené rostlinné pigmenty a poskytují zářivé barvy, které se nalézají v zelenině a ovoci, jež jíme. Lutein a zeaxanthin jsou pouze dva z mnoha druhů a předpokládá se, že chrání oči před poškozením a chorobami. Lutein je možné nalézt ve špenátu, hlávkovém salátu, kapustě kadeřavé, brokolici, čerstvém hrášku a žlutém a oranžovém ovoci a zelenině, zatímco zeaxanthin se nachází v oranžových paprikách, kukuřici a některé listové zelenině, jako je kapusta, špenát nebo tuřín. 

www.coralclubprague.cz - Zinek (photo)

Zinek
Důležitý minerál, který se nachází prakticky v každé buňce těla. Zinek pomáhá udržovat tělo a zejména oči zdravé. Potraviny, které obsahují zinek: hovězí a skopové maso, obilné klíčky, ústřice, kuřata, pečené fazole, pivní droždí, jogurt, nízkotučné mléko a hořčice, semena tykve, vejce.

 

Reference - pro skvělý zrak.

  1. Pravidelně provádějte solarizaci a palming a úplně odložte sluneční brýle.
  2. Zrak se dá zlepšit pravidelným střídáním napětí očí a relaxací. Oči se ale neuvolní, když je v napětí celé tělo.
  3. Nenechávejte oči dlouho ve strnulém pohledu, skákejte očima z objektu na objekt, z dálky na blízko, nebo klouzejte pohledem zleva doprava. Zvětšíte si tak mozkovou kapacitu, a oční svaly se neunaví. Oči jsou prodloužením mozku, jemuž poskytují téměř 90% všech informací získaných v průběhu celého života.
  4. Do svého denního příjmu vitamínů a minerálů doplňte vitamín A, provitamín beta-karoten, B2, C, D, E a minerály selen a zinek.
  5. Pozitivní přístup k životu, dobrá nálada, vyloučení stěžování si na osud a lidi kolem sebe přináší člověku radost z budoucnosti a pohodu z prožívání přítomnosti. Víra ve zlepšení zraku a všech zdravotních neduhů je podmínkou pro uzdravení.
  6. Při práci nablízko jako je čtení, práce na počítači, ruční práce apod., zvedněte každou chvíli zrak (aspoň po 15 min.) a podívejte se dál před sebe. Ideální je pohled z okna na větší vzdálenost. Pohledem do dálky si oči odpočinou. Čtecí a pracovní vzdálenost nablízko je cca 30 cm.
  7. Pravidelně provádějte oční cvičení na posílení očních svalů a provádějte několikrát denně koupel očí, oplachujte je střídavě studenou a teplou vodou. Pružný vytrénovaný sval se neunaví tak snadno.
  8. Při potížích s očima se snažte vyloučit ze svého jídelníčku pokrmy zatěžující játra, zvyšte příjem zeleniny, snažte se dodržovat pitný režim a omezte solení. Oči jsou ovládány játry. Zelený a šedý zákal je mimo jiné nahromadění solí v různých částech oka.
  9. Dioptrické brýle a kontaktní čočky je třeba používat pouze při činnostech, které vyžadují ostrý zrak. Při ostatních běžných činnostech je dobré brýle nebo čočky odkládat a zvyknout si dívat se kolem sebe bez nich. Bolesti hlavy, které mohou nastat, když odložíte brýle, jsou způsobeny napínáním zraku a velkým chtěním vidět věci ostře. Zjistěte, proč je pro vás bezpečné vidět rozmazaně, nebo nerozlišovat detaily.